16 Ocak 2013 Çarşamba

Facebook’un Para Kaynağı


Araştırma şirketi The Search Agency’nin ABD’de yaptığı bir araştırma insanların sosyal medya hakkındaki bilgi düzeylerine ışık tutuyor. The Search Agency adına Harris Interactive tarafından yapılan araştırma Amerikalıların büyük bir çoğunluğunun sosyal medyayı kullanıyor olmalarına rağmen bu ağların nereden para kazandığı konusunda bir fikirleri olmadığını gösteriyor.

14-16 Ağustos 2012 tarihleri arasında yaşı 18’den büyük 2 bin 6 Amerikalı arasında yürütülen araştırmadan çıkan sonuçlar şu şekilde:

1) Amerikalıların yüzde 70’i Facebook’ta bir kişinin duvarına nasıl mesaj yazabileceğini biliyor. Buna karşın sadece yüzde 54’ünün Facebook’un nasıl para kazandığı konusunda bilgisi var. Sosyal ağın para kazanma modeli konusunda bilgi sahibi kişi oranı erkeklerde daha yüksek. Erkeklerin yüzde 57’si bu konuda bilgi sahibi iken kadınlarda bu oran yüzde 51.
2) Twitter’a gelince erkeklerin yüzde 37’si tweet yazabilme uzunluğunu bilirken, kadınların yüzde 27’si bu konuda bilgi sahibi.
3) Pinterest’te ise kadınların yüzde 48’i, erkeklerin de yüzde 42’si “pin” kelimesinin anlamını biliyor.
4) Amerikalıların yüzde 22’si arama motorlarında reklam alanlarına tıklıyor. Diğer yandan üçte birinden fazlası arama motorlarının pazarlamacılara kullanıcıların kişisel bilgilerini satarak para kazandığına inanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder